mandag 7. juni 2010

Blogaholic?? Meg!?

Coucou tout le monde!

Ettersom jeg havnet foran tv'en med Augste nok en gang, kan jeg jo like gjerne fôre dere med et nytt innlegg, da blir dere vel glade (sier hun litt ironisk over svært få kommentarer - vet jeg hvertfall har pappa, så jeg klager ikke..!)!?

Siden i går kveld, er det ikke all verdens som har skjedd. På skolen driver vi med repetering foran "eksamen" som er om nøyaktig en uke fra i dag:S Hjelp! Føler meg ikke heelt klar, så derfor er det fint at vi får hele denne uka til repetisjon på skolen. Så blir det ikke så mye å gjøre hjemme. Liksom ikke for mye fritid, og ikke veldig keen på å bare sitte å pugge verb heller, hvertfall ikke i helgen! Men kjenner jeg meg selv rett, blir det nok litt øving da også, hvertfall på søndag. Er nok det man kan kalle perfeksjonist, og hater å ikke føle meg forberedt til noe. Egentlig spiller jo ikke denne "eksamenen" noen verdens ting for meg, iom at jeg ikke skal bruke fransk til noe i senere tid. Så vidt jeg vet nå hvertfall... Lært meg de siste årene ikke å bry meg innmari mye om resultatet (verre før..), så lenge jeg føler jeg har gjort mitt beste. Så mandag morgen neste uke skal jeg altså ha min (sannsynligvis) siste franskprøve ever! Dagen etter har jeg muntlig. Det blir noe nytt... Har nemlig aldri hatt noen form for muntlig eksamen i fransk før, så det blir.. interessant! Man får ikke karakter, men bestått/ikke bestått. Så må jeg få over 10/20 poeng for å bestå, sånn jeg har skjønt det. Alle som består får et diplom, hvis ikke får man kun et sertifikat om at man har gått på skolen. Regner jo med å bestå, for gjort det helt greit på de andre prøvene, og i følge læreren skal ikke den siste prøven bli så mye vanskeligere. Bare flere ulike temaer samtidig. Men er ved godt mot og krysser fingrene for at det går bra! Nå er jeg det, i hvertfall, spør meg igjen søndag kveld og hør om min mentale situasjon er den samme;)

Det var altså en liten oppdatering på skolen. Etter det var det hjem til de faste rutinene som startet til vanlig tid halv fem. Hentet de to minste, litt gouter som i dag bestod av is ettersom det var så fint vær og tomt for nutella. Ikke på meg da, som har godte- og isfri på hverdagene.. Er det minste jeg kan gjøre, så lite som jeg har trent i det siste. Ble ingen trening etter skolen, litt fordi jeg var så sulten, så brukte lang tid på å lage/spise lunsj. Dermed ville det blitt mindre tid til trening uansett. Det faktumet at sola steiket, gjorde det ikke vanskeligere å utsette treningen. Merk: utsette, ikke avlyse. Forhåpentligvis bare til i kveld... Tar meg selv i å tenke at det er så kort tid igjen at jeg ikke vil "kaste den bort" på å trene. Men vet jo med meg selv at det er en smule dum tankegang.. Får så enormt mye igjen for det, vet jo egentlig det, mamma. Dessuten liker jeg å tro at alt blir så mye lettere bare jeg kommer hjem! Da skal jeg spise sunt hele tiden og trene masse! En viss sannhet er det hvertfall i det, for er faktisk ikke så lett når du ikke en gang kan styre hva du skal spise til middag, og har et stramt tidsskjema og ja, en ganske slitsom hverdag. Så når jeg blir "fri" om litt over tre uker, da skal jeg starte mitt nye sunne liv. Hehe, det gjenstår vel å se:P

Resten av kvelden regner jeg med blir som en normal mandag. Etter bading er jeg litt alene med ungene, meg som lager middag (mest sannsynlig fiskepinner eller crepes, stort sett det som er på menyen når jeg skal lage mat - nei, ikke meg som bestemmer..), før jeg rydder og ordner litt på kjøkkenet og så er ferdig for dagen halv ni. Så skal jeg, hvis alt går etter planen, ut på joggetur og tidlig i seng. Det sistnevnte er jeg også altfor dårlig på om dagen, sjeldent jeg sovner før midnatt. Er liksom så mye jeg vil gjøre når jeg først har fri, og stor sett klarer jeg ikke sovne klokka ti, selv om jeg slår av lyset da. Sikkert fordi jeg har skaffet meg en dum vane..

Beklager til de som syns jeg blogger altfor mye..! Ingen tvang å lese alt;) Var liksom meningen å blogge oftere og i mindre mengder, men har visst en del å si hver gang likevel, gitt! Betyr det at jeg nå går inn i kategorien blogaholic!?

PS: satser på litt bilder etter hvert også, gjør det liksom litt mer interessant mellom all lesingen. Må jo dokumentere at jeg har blitt litt brunere, eller hva??

2 kommentarer:

  1. Har du ikke fylt 20 år? På tide å oppdatere beskrivelsen din......
    P

    SvarSlett
  2. Hei pappa!
    Takk for kommentar! Selv om jeg ikke helt skjønte hva du mente;)
    På tide med bilder, var det det!?
    Fått lagt ut noen nå, håper de faller i smak!
    Kristine

    SvarSlett