mandag 21. juni 2010

Sightseeing, vindusshopping og VM-titting!

HeiHei!

Hatt en fin dag i dag, til tross for at jeg har vært ganske trøtt og slapp. Dro til Paris, for en gangs skyld ikke for å dra på skolen, men for å være turist! Følte meg litt viggo da jeg løp rundt alene med kameraet mitt og knipset bilder;) Men hva gjør vel det!? Dessuten var jeg ikke alene hele tiden, litt etterpå kom nemlig Karoline, og vi ruslet rundt sammen og tittet litt i butikker. Klarte å motstå fristelsen fra å kjøpe noe i dag, for en gangs skyld. Faktisk så er ikke det heelt sant, for kjøpte en ring (men den kostet bare 5 euro, så det tells ikke, sier vi).. Møtte også et par svenske venner av Karoline, og gjorde det samme som Karoline og jeg hadde gjort, nemlig tittet i butikker. For det meste Vintage i Le Marais. Fant noen nye butikker også, så selv om det ikke ble noen kjøp, så var det da ikke helt bortkastet! Kan alltids komme tilbake...

Hadde forøvrig planer om å sjekke ut "La fête de la Musique" (= musikkfesten/ musikkens dag) som det er i dag både i Paris og andre byer i verden (noen som vet hvorfor ikke vi feirer det i Norge også??). Men vi trodde det varte hele dagen, så hadde tenkt til å sjekke ut mens jeg var i Paris på dagen, men det var ikke stort å se da dessverre. Var visst mest på kvelden, naturlig nok kanskje, ettersom det var en vanlig arbeidsdag her i landet.. Men jeg måtte jo selvsagt returnere for å hente ungene på skolen. Kunne kanskje forhandlet meg til å dra inn i kveld, men da ville det blitt sent, for måtte ventet til Rebecca var hjemme fra tennis. Dessuten var jeg trøtt og sliten og fristet ikke så mye med nok en time på toget.. Nok en ulempe med å bo på landet, altså! Men men, gjorde meg ikke så veldig mye å gå glipp av det, hvem vet, kanskje jeg får oppleve det et annet år?

Ellers en absolutt helt vanlig dag, for de som fremdeles ikke vet hva det vil si, tar jeg en kjapp gjennomgang her:
- 16.30, hente de to minste på skolen
- 17.00, gouter (lite mellommåltid)
- 19.00, bading
- 20.00, middag
- 20.30, ferdig for dagen (men i dag ble jeg igjen nede og så litt på Spaniakampen med David og Stanislas)
- 22.00, stryking
- 23.15, i senga med dataen på fanget
- 00.00, sove??

Som dere ser, blir det altså nok en gang sent i seng på meg. Er strykingen sin feil. Og bloggen. Og fotballkampen. Med andre ord, kommer jeg til å være like trøtt i morgen tidlig som jeg har vært i dag..

I går var forøvrig en fin og rolig dag, endte med at jeg bare ble hjemme, mest fordi Sara (au pairen fra i sommer) kom på besøk, litt triveligere å være her da. Samtidig var det mest sannsynlig var siste dagen jeg var med alle i familien hele dagen. Var også fullt hus her i går, 3 vennepar på besøk med familier, så tror vi var rundt 20 totalt! Derfor fint at Sara også var her, hvis ikke hadde jeg nok følt meg litt utenfor. Så nå er jeg invitert til henne i Barcelona også, det skal man ikke se bort i fra at jeg gjør..! Kjekt å skaffe seg venner rundt om i Europa, så har jeg alltids noen jeg kan besøke i andre land:)

Til slutt må jeg bare si at det er noe innmari kaldt her om dagen! Under 20 grader og kald og sur vind. Måtte ty til strikkejakka mi igjen, det sier litt! Meldt stigende temperaturer og bedring utover uka, så satser på at opplysningene mine stemmer.. Hadde vært fint med litt sol og varme før jeg kommer hjem til...JOBB.

Forresten så kan man se alle dagene frem til jeg skal dra på langtidsvarselet på yr.no nå! Det betyr at det virkelig ikke er lenge igjen til jeg er hjemme igjen!!

:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar